BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Wednesday, 18 May 2011

COCOA MINDA ALHADI

Nak sihat? Tapi takut makan ubat, takut telan pil yang pelbagai warna dan bentuk?
Apa kata korang minum COCOA MINDA ALHADI
Dah lah sedap, berkhasiat dan mujarab pulak dalam menjaga kesihatan.
Memang yummy sangat dengan rasa koko yang lazat!


                                          COCO MINDA ALHADI

                                        RM39.90 WM
                                        RM44.90 EM



Apa ke benda COCOA MINDA ALHADI ni? Meh kasi terang sket bagi yang nak tahu ya…

COCOA MINDA ALHADI ialah:

Rumusan minda AlHadi adalah ilham daripada pengalaman seorang Doktor perubatan yang berpengalaman merawat pesakit dari golongan orang kampong yang mendapati kebanyakan penyakit dan masalah kesihatan berpunca daripada pemakanan tak teratur.
Dengan rumusan ini, masalah pemakanan sihat terutamanya dikalangan kanak-kanak dan ibu hamil terjaga.
Minuman ini dirumus dengan mengguna bahan sejati tanpa pengawet dan pemanis tiruan.


Macam mana nak minum? Senang je, caranya:
Tuang kandungan satu sachet kedalam 250 ml air panas dan kacau Then kalau nak sejuk, boleh ditambah ais. Minum satu sachet sekali sehari.
NOTA:Minuman ini sesuai untuk kanak-kanak dan orang dewasa.


Okey, ni ialah KANDUNGAN dalam COCOA MINDA ALHADI:

COCOA,VEGETABLE CREAMER,DEXTROSE, ASTAXANTHIN, DHA, SUGAR
BERAT SACHET
30 gram

FAKTA PEMAKANAN
Saiz hidangan: 30 gm 

Purata Komposisi
Setiap 100 gm
Setiap sajian 30 gm
Tenaga
390 kcal
117 kcal
Karbohidrat
72.1 gm
3.2 gm
Lemak
10.5 gm
3.2 gm
Protein
14.5 gm
4.4 gm
Serat
2.9 gm
0.9 gm


FAKTA DHA
Docosahexaenoic acid atau DHA adalah komponen utama dalam fosfolipid otak dan mata. DHA perlu untuk perkembangan dan kemajuan fungsi otak, mata dan sistem saraf . Kekurangan DHA dikaitkan dengan kemerosotan kognitif, peningkatan kematian sel saraf dan kemurungan.

Wanita hamil yang mengambil DHA dikaitkan dengan kawalan emosi yang baik daripada ibu dan peningkatan ketajaman ingatan dan penglihatan kepada bayi atau anaknya.

Tambahan pengambilan DHA dalam pemakanan boleh membantu individu yang mempunyai sejarah penyakit jantung, bayi pramatang dan untuk membantu kemajuan minda yang sihat terutama dikalangan kanak-kanak.
FAKTA ASTAXANTIN
Astaxantin adalah antioksidan semulajadi yang unggul ekstrak daripada hidupan laut yang berupaya meningkatkan sistem daya tahan, melindungi sel daripada kerosakan oksidatif, melegakan tekanan atau stress, melindungi mata dan kulit daripada kerosakan dari UVA dan UVB, boleh meningkatkan kekuatan dan stamina.

Keunikan astaxantin yang boleh melepasi atau menyeberangi `barrier` otak dan mata dengan mudah telah menunjukan keistimewaannya untuk membantu fungsi otak dan mata dengan berkesan.


Baguskan minum sambil jaga kesihatan…Apa nak beli? Sure, Follow T&C okay.

0 comments: